Om oss
Vi tycker att alla har rätt att förstå och bli förstådda.
Vi är ett globalt team som brinner för vårt meningsfulla arbete. Vår kultur präglas av våra värderingar som styr vårt sätt att arbeta och utveckla vår innovativa teknologi.
Business Development Manager
Som Business Development Manager strävar Samuel efter att bygga meningsfulla relationer och främja samarbetet med våra kunder. Han tror att framgång uppnås genom samarbete och kommunikation, och med sitt naturliga intresse för människor, organisationer och deras behov arbetar han aktivt för att överträffa kundens förväntningar.
Samuel strävar efter att målmedvetet skapa innovativa och träffsäkra lösningar för att lyckas uppfylla kundens behov, på ett sätt som gynnar både användaren och organisationen i stort.
Business Development Executive
Karl har varit en del av Oribi sedan 2021 och har under denna tid arbetat med att stötta kommuner och skolor över hela Sverige med att tillhandahålla rätt digitala verktyg och lösningar. Med ett starkt fokus på kundrelationer och en förståelse för kundernas behov, har han bidragit till att skapa värde för kunderna.
Som Business Development Executive arbetar Karl med att identifiera marknadens behov och säkerställa att våra produkter möter dessa på bästa sätt. Han drivs av en passion för att främja elevers lärande och är stolt över att kunna bidra till att hjälpa dem nå sin fulla potential.
Customer Success Director
Det är svårt att inte ryckas med i Gitas passion för allas rätt till lärande och hur våra digitala verktyg skapar förutsättningar för just det. Med hennes 10 år långa bakgrund som lärare, IT-pedagog och kursledare har hon insikter om möjligheter och utmaningar inom skola och utbildning som gör att hon alltid kan ge goda råd och guida våra användare - hela vägen.
Med Gita inser man snabbt att våra digitala hjälpmedel är mer än bara funktioner. De ger mervärde för elever, pedagoger och privatpersoner!
Customer Success Executive
Som Customer Success Executive på Oribi hoppas Oscar kunna ge kunskap om verktygen så eleverna kan få det stöd han själv önskar han hade haft under sin skolgång.
Oscars resa mot Oribi började med en examen i systemvetenskap och ekonomi. Men så kom möjligheten att jobba som lärare för femteklassare. Trots passion för läraryrket så var det inom teknikens värld som framtiden för Oscar låg. Saknaden att verkligen kunna bidra och göra skillnad fanns kvar och sju år senare så får Oscar äntligen chansen att kombinera passionen för skolan med intresset i datorsystemens värld - på Oribi Texthelp.
Senior Customer Success Executive
Johan har arbetat med assisterande teknologi i mer än 10 år och har under dessa år sett hur stor skillnad de kan utgöra för alla med läs- och skrivhinder eller andra typer av behov - i skolan, på arbetsplatsen eller för privat bruk. Idag ser Johan till att alla kunder får rätt stöd, bra stöd och stöd i god tid för att fatta kloka beslut för sina elever, pedagoger eller andra intressenter. Som kompass försöker Johan att använda ett talesätt av Aristoteles Onassis: Hemligheten med framgång är att veta någonting som ingen annan vet.
Senior Technical Support Engineer
Henrik “Hånken” Nilsson har arbetat på Oribi sedan 2014 inom teknisk support, med en bakgrund inom spelutveckling och objektorienterad systemutveckling.
Hans roll som techsupport är baserad i Sverige och han arbetar tätt tillsammans med kollegorna i Danmark och Norge. Henrik är Customer Success-ansvarig för EduLife i Sverige. “Att få jobba med teknik och samtidigt få hjälpa människor i vardagen är den stora motivationen för mig.”
Technical Support Engineer
Med sin erfarenhet inom dataanalys och talang för att skriva guider, arbetar Harvey huvudsakligen med svenska och engelska kunder.
Med stolthet för sitt arbete prioriterar han teknisk förståelse och effektiva lösningar till kunder.
När ingen annan har svaret på en ovanlig fråga, är lösningen inte sällan: “Har Harvey en anteckning på detta?”
Finance & Operations Manager
Jennie har arbetat på Oribi sedan 2011. Hennes roll har ändrats mycket med åren men hon arbetar nu som Operations och Finance Manager i Sverige. I hennes roll stöttar hon hela det kommersiella teamet med det de behöver för att fullfölja sina uppgifter som ska leda till nöjda och glada kunder. Det är även hon som sköter fakturering och hjälper till med de fakturafrågor som kommer in. Jennie brinner för sitt arbete och älskar att ha många saker igång samtidigt. I sin tidigare roll var hon även på mässor Europa runt för att träffa användare samt att få en bredare kunskap om de verktyg som finns på marknaden.
Operations Executive
Ellinor är en kommunikativ och noggrann person med ett stort intresse för digitala hjälpmedel och hur de kan skapa värde för människor. Hon har en examen i textilekonomi och kandidatexamen i medie- och kommunikation, samt flera års erfarenhet som visuell landschef i Tyskland. Hennes lyhördhet och öga för detaljer, i kombination med en positiv och stödjande inställning, hjälper henne att bygga starka relationer och skapa välkomnande miljöer.
Country Manager
Med över 25 års kommersiell erfarenhet är Jonas fokuserad på att skapa värde för användarna och att utveckla långsiktiga samarbeten i en internationell kontext.
Det Jonas är extra stolt över är verksamhetens bidrag till att skapa en mer inkluderande värld där alla har lika möjligheter. Det är drivkraften bakom vår ständiga produktutveckling som vi baserar på den senaste forskningen i kombination med den återkoppling vi får från våra användare.
Senior Marketing & Content Specialist
Zoe har sedan 2019 arbetat med marknadsföring och content för Oribi och våra nordiska verksamheter. Hon ansvarar för planering och genomförande av event och webinar, hanterar våra sociala kanaler och hemsida samt driver samarbeten. Med en passion för att skapa engagerande innehåll och stärka varumärkesnärvaro, strävar hon efter att nå rätt målgrupp och bygga långvariga relationer.