Hoppa till innehåll

Guide för distribution av Google Dokument-tillägg i G Suite

Denna guide beskriver kortfattat hur man distribuerar Dokument-tillägg till användare som tillhör en G Suite-domän.

Installation

Hur tillägget skall hanteras och presenteras för användare på en Google Suite-domän styrs med hjälp av Administratörskonsol och appen Appar.

  • Var inloggad som administratör för din Google Suite-domän och gå till Administratörskonsol. (https://admin.google.com/AdminHome).
  • Klicka på Appar och välj Marketplace-appar.
  • Klicka på Lägg till app i domäninstallationslistan.
  • Sök efter tillägget* och Installera app.
  • Klicka på Fortsätt.
  • Ange om du vill göra appen tillgänglig för hela domänen eller för ett visst team eller en viss avdelning, markera rutan för att godkänna villkoren och klicka på Acceptera.

Efter installation kan admin göra vissa inställningar för respektive Marketplace-app genom att klicka på inställningsikonen.

Avinstallation

För att avinstallera Mattetecken gå till Appar > Marketplace-appar och klicka på den app du vill ta bort. Klicka därefter på papperskorgsikonen Ta bort app i övre högra hörnet.

Manualer

« Tillbaka till översikten. Hittar du inte svaret på din fråga? Tveka inte att kontakta oss!